italienska

heej
nu har jag kommit hem från mitt dagliga arbete på handelshögskolan. jag och nathalie jobbade med 3 italienare och en wannabe "playboy". han var den mest nördiga jag någonsin träffat men det var kul ändå! han försökte lura mig att han var en playboy. men han lyckadess verkligen inte!
sen blev vi kompisar med några italienare som tyckte att svenska lät som "en död kinesisk hårlös hund"..
jaa, det kanske det gör.. jag försökte impa på dom lite med mina förtjusande italienska kunskaper som består och 2-3 ord. men jag lyckades ganska bra, förutom att jag verkade få dom att tappa kontrollen och typ slänga en stempel i väggen för jag inte kunde sejja "come ti ciamas" felfritt på perfekt italienska som dom ville.
Sen så frågade dom om jag va tysk. då sa jag:
Neeej, verkligen inte. men jag är lite plosk.
då sa dom:
-jaha, e de därför du sejjer "curwa" hela tiden.
(Curwa är typ ett skitfult svärord på polska som man ABSOLUT inte får sejja haha xD)
men grejen var ju att jag inte sa "curwa" utan jag sa "korvar". men eftersom dom inte kunde speciellt mkt svenska så trodde dom att jag satt och svor hela tiden.
jaa, så lyckat det kan bli. jag och nathalie fick dampskrattanfall ungefär en gång i minuten för de va så roligt.
mycket lyckad dag må jag sejja!


kraaam anna

Kommentarer
Postat av: Simon

kul för oss som läser din personliga blogg:)

2008-11-11 @ 22:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0